Sunday, October 21, 2012

In love with... Tim Burton



Úžasný, skvelý filmový režisér, producent, scenárista a umelec. Ak máte radi uletené sci-fi a hororovo ladené komédie a rozprávky, hľadajte tie jeho. A som si istá, že ste kopu z nich už videli. Jeho fantázia je to čo ma fascinuje a každý film, ktorý som od neho videla bol proste najvác =) Je to obrovská inšpirácia. Veď čeknite jeho stránku, aj keď na nej nie je tak veľa, ale to intro a tak celkovo:
timburton.com
Veľmi rád  a často obsadzuje do svojich filmov svoje múzy Johnnyho Deppa (Nožnicovoruký Edward, Charlie a továreň na čokoládu, Alica v krajine zázrakov, Temné tiene...) o dôvod naviac pozrieť si jeho filmy, ak ho milujete, Helenu Bohnam Carter ( Alica v krajine zázrakov, Temné tiene, Charlie a továreň na čokoládu, Planéta opíc...) a viackrát sa objavil napríklad aj Michael Keaton (Beetlejuice, Batman) a Michelle Pfeiffer (Batman sa vracia, Temné tiene)

Tu sú obrázky filmov, ktoré som videla a dosť sa mi páčili, môžete to brať ako tipy na nedeľné popoludnie a halloweenske kostýmy:

1. Môj úplne najobľúbenejší je film The Nightmare Before Christmas (Ukradnuté Vianoce) z roku 1993. Zbožňujem ten špecifický typ bábok, ktoré boli vo použité, sú také nádherne škaredé. Film je natočený je formou stop motion.

2. Ďalším filmom v mojej "zbierke" je film Dark Shadows (Temné tiene) 2012 s Johnnym Deppom v hlavnej úlohe. Konečne klasický upír ako má byť! Strašidelné a vtipné, v skratke.

3. Ďalej je to Tim Burton's Corpse Bride ( Mŕtva nevesta Tima Burtona) 2005. Ďalší fantastický film s bábkami, ktoré ma zase totálne dostali. Hlavné postavy v originály dabujú ako inak Johnny Depp a Helen Bohnam Carter.

4. Ďalší film, ktorý sa mi od neho páčil, bol Beetlejuice 1988, kde si zahral Michael Keaton a Alec Baldwin. Opäť komédia s prvkami hororu o páriku, ktorý sa zomrel pri autonehode a snaží sa z ich domu vyhnať nových majiteľov. Veľmi sa mi páčila zvučka na začiatku, taká stará typická dramatická zvučka! Postavičku Beetlejuice môžte nájsť aj v animovanej verzii serálu s rovnakým názvom.

5. Pokračujem s filmom Edward Scissorhands 1990 (Nožnicovoruký Edward)To je proste klasika. Príbeh monštra s veľkým srdcom. Moja obľúbená scéna z toho filmu je, keď Peg Boggs chodí po pastelovej farebnej ulici od domu k domu, ktoré boli každý inej farby a ponúka AVON. Neviem prečo, proste sa mi táto scéna páči, asi aj preto, že sama som Avon Lady a vtedy som si uvedomila aký je Avon starý =D

6. Posledný, ktorý spomeniem, je Alice in Wonderland 2010 (Alica v krajine zázrakov), kde si opäť zahrali Johnny Depp a Helen Bohnam Carter. V tomto filme, ktorý je podľa mňa špičkový a presne vystihuje krajinu zázrakov, ma uchvátili najmä prepracované detaily.

To je z mojej strany všetko na teraz, podľa mňa, tieto filmy stoja za to. Priznám sa, veľa som ešte nevidela, ale chystám sa to dohnať, napríklad teraz bude v kinách Frankenweenie a chcela by som si ešte pozrieť Sweeney Todd, Sleepy Hollow a Ed Wood.
Čo hovoríte na Tima Burtona Vy? určite niektoré filmy poznáte, páčili sa Vám? :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...