Friday, August 31, 2012

Hurá balím sa na dovolenku! alebo veľký slovenský sprievodca balením



Je tu koniec leta, last minutmi sa to len hemží a ak ste aj vy čakali na výplatu a výhodnú ponuku, aby ste sa vybrali na dovolenku na konci leta tak ako ja s priateľom, je tento článok určený vám. (Ale aj každému inému, samozrejme ;))  Aj Vám, ktorí už máte dovolenku dávno za sebou a máte lepšie nápady ako ja ;) tie mi napíšte do komentov ;)
Naschvál som napísala v nadpise to "hurá", pretože v tomto príspevku chcem písať o tom ako sa efektívne zbaliť, čo si zbaliť, ako pri tom nestratiť nervy a ešte sa aj stíhať na dovolenku tešiť!
Odseky so žltým pozadím sú tipy a triky, ktoré sa pri balení môžú zísť ;)



Bod číslo 1. poistenie Viete na ako dlho cestujete a do akej krajiny cestujete? Ako prvé si ešte pred balením vybavte cestovné poistenie v komerčnej poisťovni. Cestovky väčšinou ponúkajú možnosť, že to vybavia sami, ale ak nechcete, môžete si to vybaviť sami. Je to jednoduché.

Ušetrite si čas tým, že si poistenie vybavíte cez internet a dokumenty, ktoré vám obratom pošlú si doma už iba vytlačíte a nemusíte kvôli tomu utekať do mesta.

Bod číslo 2. oblečenie Na aký typ dovolenky sa chystáte?
To je asi najdôležitejší bod, pretože od toho záleží podstatná časť obsahu kufra.
         Ak je to spoznávací zájazd, či už vo veľkomeste alebo skôr niekde v prírode, budete potrebovať hlavne aspoň 2 páry pevnej a pohodlnej obuvi, nohavice pod kolená a top s dlhšími rukávmi alebo veľkú šatku na prehodenie cez plecia, kvôli vstupom do rôznych pamiatok. Oblečenie voľte skôr pohodlné zo vzdušných materiálov, príručnú tašku si zoberte skôr menšiu( na doklady,opaľovacie mlieko,podľa počasia pršiplásť a fľašu pitnej vody) a takú,ktorú si môžete prehodiť krížom cez plecia. Neberte si zbytočne veľa doplnkov. Ostatné veci patria do základu o ktorom sa viac dočítate v bode číslo 5.
        Ak je to oddychovka s kamarátkou, alebo s priateľom, či už v hotelovom komplexe alebo v historickom mestečku bude sa vám hodiť viac opaľovacieho mlieka, šiat, ľahkej obuvi, plaviek a nejaké tie klobúčiky.
        Ak je to dobrodružný výlet s partiou plný zábavy a žúrov, budete potrebovať viac topov a tričiek, inak až tak veľa vecí netreba, môžte si zobrať aj menší kufor, keďže budete žiť skôr nočným životom a cez deň dospávať, stačí vám 1 menší opaľovací krém a baby neberte si iba vysoké podpätky, párty bývajú aj na plážach a celú dovolenku to nevydržíte ;)

Všetko oblečenie aj obuv, ktoré si plánujete vziať, vyberajte tak, aby všetko so všetkým ladilo, každá blúzka s každými šortkami či sukňou a topánkami a tým pádom si toho nemusíte brať tak veľa, lebo budete môcť všetko kombinovať. Nebaľte sa štýlom toto tričko s touto sukňou, tieto topánky s týmito šatami a pod, pretože sa môže stať, ako mne, že tričko ušpiníte a sukňa je nepoužiteľná, pretože k ničomu inému sa nehodí. Preto si zoberte iba pár vzorovaných a kombinovateľných kúskov.


Bod číslo 3. oblečenie Aké bude počasie?
Zistite si dopredu, aké má byť počasie, cez deň i v noci, aby ste vedeli, či sa oplatí brať viac dlhých nohavíc, alebo viac šortiek, či nepremokavú obuv. Samozrejme na letnej dovolenke sa očakáva teplé a slnečné počasie, ale 35 a 25 stupňov je rozdiel.
Ja som toto leto úplne prepadla klobúkom, ktoré sa zídu za každého počasia, preto som si zbalila hneď dva také väčšie a aby sa mi nepokrčili a vôbec zmestili do kufra, natlačila som do nich šaty a dve tričká, ktoré sú obtiahnuté, takže nevadí ak sa pokrčia a takto "naplnený" klobúk som vložila do kufra a naň som nadoraz "narazila" druhý klobúk a naokolo poukladala ešte všeličo možné.


Bod číslo 4. kozmetika Aký typ ubytovania mám na dovolenke?
 Je rozdiel, či budete ubytovaní v 5* hoteli, alebo v apartmáne. Je jasné, že je v tom rozdiel, ale teraz myslím to tak, že v 5* hoteli býva mydlo, sprchový gél, šampón a pod. minimálne v malých hotelových baleniach, preto stačí ak si vezmete cestovné balenia týchto prípravkov, nie je treba, aby ste si brali veľké 200-250 ml fľašky, ušetríte tým kopu miesta v kufri. A tiež tam býva uterák, takže vám stačí plážová osuška.
Ak budete bývať v apartmáne alebo v hoteli s menej *, tam zvyčajne kozmetické prípravky nebývajú, ale aj tak môžete ušetriť miesto. A to tým spôsobom, že si prípravky z väčších flašiek prelejete do menších, prázdnych fľašiek. Ak máte doma aj nejaké menšie a nie celkom minuté a už ich nepoužívate, vylejte ich a aspoň ich využijete.


Bod číslo 5. obsah kufra Čo si mám zbaliť?
Viem kam idem, viem, aký typ dovolenky to bude, môžem začať baliť.
Pomôže spísať zoznam aspoň týždeň dopredu. Zoznam počas týždňa noste všade so sebou a dopisujte všetko, čo vás napadne. Pár dní pred odchodom, predtým ako sa budete baliť si tak skontrolujete či všetko zo zoznamu máte a ak nie máte ešte dosť času dokúpiť to. Potrpte si na tom, ušetríte si tým veľa nervov a stresu, že ste na niečo zabudli alebo ste to museli ísť do TESCA kúpiť tesne pred odchodom a riskovať, že nestihnete odchod. Stalo sa mi už, že som sa začala baliť deň pred odchodom bez zoznamu a na poslednú chvíľu mi celá nervózna rodina pomáhala "kade-tade" zháňať veci, ktoré mi chýbali a keď som dorazila, celý pobyt som prichádzala na to, čo všetko som zabudla.


Základ na týždňovú dovolenku: podrobnejší zoznam
  • väčší kufor. Snažte sa zbaliť do 1 kufra, zaobstarajte si hoci ten najväčší na trhu, ale vždy sa vám bude ľahšie premiestňovať s jedným veľkým ako s dvomi menšími ;)
  • osušku na pláž, uterák po sprche
  • opaľovacie mlieka - nižší aj vyšší faktor ( vyšší na plecia a tvár)
  • kozmetika - ženské vedia, čo potrebujú ;)
  • plavky - viac kusov, predsa len v nich strávite dosť času
  • šaty - plážové, večerné, ľahké letné
  • obuv - žabky do vody, šľapky na prechádzku, sandále ( môj tip na úpravu sandál nájdete v ďalšom príspevku ;), ľahké pohodlné tenisky, príp. balerínky na cestovanie a výlety, vyššie topánky na večer, alebo vyššie sandále namiesto nízkych
  • tielka - min. 3 kusy 
  • topy - s krátkym rukávom, štýlový top na večer, blúzka
  • slamený klobúk
  • sukňa - moderná dlhá, krátka letná, obtiahnutá
  • šortky - riflové, z ľahšej látky (napr. plátenné)
  • sveter alebo ľahké sako
  • dlhé nohavice - legínsy alebo elastické jeansy na pohodlné cestovanie, či už v noci autobusom, alebo lietadlom 
  • kabelky - plážová, malá koktejlová, stredná na bežné nosenie a výlety
  • slnečné okuliare - aspoň 2 kusy
  • doplnky - veľká šatka na pláž, večer alebo do pamiatok, opasky, bižutéria podľa vlastného výberu, len si dajte pozor, aby ste do vody nenosili lacné kovy
  • lekárnička - leukoplasty, lieky proti bolesti, proti žalúdočným problémom, antihistaminiká, cmúľacie pastilky proti bolestiam hrdla, a odporúčam aj masť na štípance od hmyzu
  • mobil a fotoaparát + nabíjačky
  • peňaženka
Toto všetko + statív na fotoaparát, sáčkové polievky, knihu, viac z každého oblečenia, plaviek aj kozmetiky, hygienické vreckovky, nafukovačku som zmestila do nie najväčšieho kufra a ešte mi zostalo trochu miesta =)
Drobnosti ako hygienické vreckovky, krém na ruky, ponožky alebo bižutériu "napchajte" do topánok, ktoré zaberú viac miesta, aj týmto ušetríte trošku miesta a vyplníte medzery.





Čo si pred odchodom skontrolovať a nezabudnúť!
Vezmite si nejaké eurá navyše, nezabudnite si vziať cestovné poistenie a prefotiť doklady (zdravotný preukaz, pas/ občiansky preukaz), aby sa v prípade straty alebo krádeže dalo všetko ľahšie vybaviť.

6 comments:

  1. to ides na aku dovolenku, ze si beries osusku na plaz. a uterak?!?!?! slnecniky su na plazi zadarmo? ak teda budete mat svoju plaz.
    nad niektorymi bodmi by si sa mala zamysliet dlhsie nez 5 minut, aby tento post neznel tak asocialne.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aj som najprv rozmýšľala, že na to zareagujem, ale keďže pod menom anonymous sa najľahšie píšu takéto milé komentáre a ja neviem s kým mám tú česť, prajem iba pekný deň a ďakujem, že si si dal/a tú námahu prečítať si to ;)

      Delete
    2. Krásný blog, hned jej začínám sledovat :)
      A zvu všechny k sobě na Giveaway :)

      http://estrella-2012.blogspot.cz/2012/08/1-giveaway.html

      Delete
  2. No tyjo když jsem se dívala na ten seznam jen zběžně, tak jsem si říkala, že se mi něco takového nemůže vejít do kufru a to si s sebou netahám moc kosmetiky na dovolenou :-) Vloni jsme se s přítelem ubytovali v Kalábrii v Itálii u města Tortora. Nádherná malá vesnička a hned za mořem a vesničkou kopce. Jediné co mě trochu žralo, že jsme spali v mobilním domě místo slibovaného pokoje v moři, ale ve výsledku jsme za to byli rádi. Dům stál pod velkým stromem a byl více ve stínu než neklimatizovaný hotel :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ten zoznam vyzerá hrôzostrašne, ale ono keď sa to dá dokopy, zmestí sa to do toho kufra, fakt =) ( ale zase jasne, že nie úplne všetko oblečenie som si brala)
      a tá vaša dovolenka v kalábrii, to muselo byť krásne =) myslím, že na ubytovaní (pokiaľ nie je fakt zlé) až tak nezáleží, hlavne, nech je krásne prostredie, oddych a krásne zážitky ;)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...