Wednesday, February 8, 2012

Lipstick season

At the moment I have a "lipstick season". I look for them in drugstores and catalogs, look at the models wearing them in magazines. I don´t wear them so much personally, but they fascinate me. They are now very trendy and that is the reason why I decided to try them. At first the darkest one.

V poslednej dobe mám obdobie „rúžov“. V drogériách sa zastavujem najdlhšie pri nich, vyhľadávam ich v katalógoch s kozmetikou, v časopisoch si ich všímam na modelkách. Nie že by som ich aj tak veľmi nosila, no fascinujú ma. Momentálne uletené pery letia,preto som sa rozhodla vyskúšať intenzívnejšie odtiene. A prvý hneď ten najtmavší.
I ordered some samples of lipsticks from Avon, type Colordisiac. The reason I ordered just samples is that I had no idea how this experience ends. In case it was a disaster It would be a waste of money. First I wanted to test it and than to decide whether to buy a regular package or to throw the sample away. Another reason to buy a sample - the shade of lisptick shown in the catalogue often doesn´t meet the real shade.
I tested the shade Temptress. The lipstick is very dark, I expected horrible result but it turnes out like very nice blood red color on lips. And it lasts for a long time. I think that I will have to get a little bit of courage to everyday- use but for now I will use it for some special occasions to get used to each other. I will definitely think about purchase of regular package.

Objednala som si vzorky rúžov značky Avon Colordisiac. Vzorky preto, lebo som ešte nevedela ako tento experiment dopadne. A v prípade, že by dopadol zle, bola by to škoda (najmä peňazí). Vzorky sú veľmi praktické, veľmi lacné a sú na to, aby sme ich skúšali. Potom zistíme či sme s výrobkom spokojné a podľa toho sa rozhodneme či si kúpime bežné väčšie balenie. Na druhej strane odtiene zobrazené v katalógu často nezodpovedajú skutočnosti, o dôvod viac objednať vzorku.Vyskúšala som ako prvý odtieň Temptress. Rúž samotný je veľmi tmavý, čakala som hrôzostrašné závery, no výsledok ma prekvapil. Na perách je rúž krvavočervený, vyzerá zaujímavo a celkom dlho aj vydrží. Myslím, že na každodenné nosenie budem ešte pár dní naberať odvahu, no zatiaľ ho budem využívať na špeciálne príležitosti, aby sme si na seba navzájom zvykli a porozmýšľam aj nad veľkým balením. 


Later, I am going to show you some other shades I ordered. I think there´s nothing to be afraid of when it comes to bright and dark lips. I won´t be afraid anymore. And what about you?


Neskôr sa Vám ukážem aj v ďalších odtieňoch, mám ich ešte pár pripravených. Myslím, že by sme sa takýchto farieb vôbec nemali báť. Ja sa nebudem. A čo vy?

2 comments:

  1. I love you blog! A girl after my own heart :) I need to be more daring with lipstick too, I tend to always play it safe with natural colours. Although the only issue I have with lipstick is it tends to make my lips dry. Did you have this issue with Avon lipstick? X

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you, It´s so pleasant to read words like this ;)
      I have this issue with every lipstick, too. This one from Avon is a bit better, because it is moisturising. BUT I do regularly a lips peeling and then apply lip balm and lipstick at last. Actually, you gave me a great tip for new post Emily! ;) thanks =)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...