Tuesday, February 21, 2012

Fragrances: "The right ones"

I like many fragrances, but not every one of them is right for me. I think a fragrance should match personality. For me is it always a long way to find the right one. I smell dozens of fragrances until I get headache to find one which is perfect for me. And how do I know which is right? I just know it. I feel good with the scent on, I feel like this is what my skin has missed.

Páči sa mi veľa vôní, no nie každá je pre mňa. Myslím si že vôňa by sa mala hodiť k osobnosti. Pre mňa je to vždy dlhá cesta, kým nájdem tú pravú. Ovoniam tucty vôní, kým ma nezačne bolieť hlava, aby som našla tú, ktorá je pre mňa perfektná. A ako viem, ktorá je tá pravá? Proste to viem. S tou vôňou na sebe sa cítim dobre, cítim, akoby som našla niečo čo doteraz chýbalo mojej pokožke.
I´ve bought one magazine and found there a parfume page with new fragrance Bottega Veneta. It is the first fragrance from Bottega Veneta and I fell in love with it.
Website

Kúpila som si jeden magazín a našla som tam parfumovanú stranu s vôňou Bottega Veneta. Je to prvá vôňa tejto značky a ja som sa do nej zaľúbila.

The fragrance is described as a leathery, floral chypre. I prefer these types of scents for winter and fall. This one is exactly the ONE for me. I feel like a real lady, it is glamorous and I feel a little bit vintage in it. It is very remarkable.

Vôňa je opísaná ako kožená, kvetinovo- chýprová. Tieto typy vôní uprednostňujem v zime a na jeseň. Toto je presne TÁ pravá pre mňa. Cítim sa ako skutočná dáma a trochu vintage. Je to veľmi pozoruhodná vôňa.



                                                                                            The second fragrance I love is Laugh Often by Reese Witherspoon from Avon. In Avon there are some nice scents for very good price, but when I should buy a fragrance from Avon, it has to take my breath away. And this had. I was totally amazed. It smells like "A cheerful blend of green and white tea leaves brightened with sunny mandarin and pink peony." It is more summer scent but it can be used for whole year, also I did so, because it is amazing and my boyfriend loves it too. I love to laugh and also the scent, so this fragrance is another perfect match to my personality.

Druhá vôňa, ktorú milujem je Laugh Often by Reese Witherspoon z Avonu. V Avone je pár milých vôní, za veľmi dobré ceny, ale keď už si mám kúpiť voňavku z Avonu, musí mi vyraziť dych. A táto vyrazila. Bola som očarená. Vonia ako  "Veselá zmes listov zeleného a bieleho čaju so slnečnou mandarínkou a ružovou pivonkou" . Je to viac letná vôňa, ale podľa mňa môže byť používaná celý rok. Ja som ju tiež používala celý rok, pretože je úžasná a môj priateľ ju zbožňuje tiež. Milujem smiech a tiež túto vôňu, takže táto vôňa je ďalšia v poradí, ktorá sa ku mne perfektne hodí.

6 comments:

  1. love being able to find that perfect scent!

    ReplyDelete
  2. love your blog! tjek mine out and get fast reader!

    nannakondrup.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. thank you for your lovely comment! :')
    I'm following your blog right now! ♥

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...